HUWELIJK IN DE ONTMOETINGSKERK

Wat leuk dat u trouwplannen heeft en er over denkt uw huwelijk te laten voltrekken en/of te laten inzegenen in de Ontmoetingskerk of de Veenhuizerkerk.

Vóór de huwelijksdatum valt er uiteraard veel te regelen.

We zetten hieronder wat informatie voor u op een rijtje.

Allereerst neemt u contact op om te kijken of de door u gewenste datum schikt in de agenda van de kerk.
U kunt hiervoor contact opnemen met contactpersoon Debora Molenaar
tel.nr.: 06 28 80 34 21

Ook legt u contact met de predikant van de wijk waar u woont (deze informatie vindt u op de gele adressenlijst van de kerk).
U kunt bellen met:
Ds. Henco van Capelleveen
tel.nr.: 072 57 439 90

Als u voor de receptie of het feest gebruik wenst te maken van De Brink neemt u contact op met:
Jan Brinkman
tel.nr.: 072 57 118 51
Bij geen gehoor:
Teun Giezen
tel.nr.: 072 57 130 97

Voor uw huwelijksbevestiging in de kerk geldt dat het een handelen is binnen de gemeente van Christus en dus niet een vrijblijvende zaak. De kerk gaat ervan uit dat u - voor uw kerkelijke huwelijksbevestiging - vier avonden huwelijksvoorbereiding heeft gevolgd. Hiervoor kunt u zich opgeven bij de predikant. Is het voor u niet mogelijk deze catechese te volgen dan dient u dit met de predikant te bespreken. Ook als er nog geen exacte huwelijksdatum bekend is, kunt u al aan de huwelijksvoorbereiding deelnemen.

De huwelijksbevestiging wordt afgekondigd in de kerkdiensten en/of in de Zondagsbrief en in de Op Weg. Afspraken over de invulling en de organisatie van de dienst worden o.a. met de predikant gemaakt.
Het is gebruikelijk dat in een trouwdienst wordt gecollecteerd. Deze huwelijkscollecte wordt geschonken aan een goed doel, dit in overleg met de predikant.

De Ontmoetingskerk en De Brink beschikken over moderne middelen voor audio en visuele presentaties, ook tijdens huwelijksplechtigheden en recepties. Via onderstaande knop komt u bij een brief die hierover meer informatie geeft.

Aan het gebruik van de kerk, de apparatuur, de inzet van de kosters en  anderen zijn natuurlijk kosten verbonden.
Leden van de Protestantse gemeente te Heerhugowaard hoeven niet te betalen voor een trouwbijbel.
De tarieven kunt u downloaden door op onderstaande knop te klikken.

We wensen u een feestelijke voorbereidingstijd toe en een prachtige trouwdag.