Kindernevendienst Adventsperiode 2023 Kindernevendienst Adventsperiode 2023
Weet jij hoe laat het is?

Hallo kinderen,

Elke zondag is bijzonder, maar de zondagen in de adventstijd zijn nog een beetje extra bijzonder. Dan leven we toe naar kerst, het feest van de geboorte van Jezus. Met jullie besteden we daar aandacht aan met het adventsproject. De titel van het project is: ‘Weet jij hoe laat het is?’

Hoe lang duurt het nog voordat het kerst is? Je kunt op je horloge kijken of op de kalender of klok. Ook door Bijbelverhalen te lezen kun je zien hoe mensen uitkijken naar de komst van Jezus.

3 december begint de adventsperiode. We vieren dan de 1e advent. Er staat een klok in de kerk. Elke zondag komt de klokkenmaker even langs om de klok goed te zetten. Zo kunnen we zien dat we steeds dichter bij Kerst komen.

Kom je samen met ons en de klokkenmaker kijken hoe laat het is? We lezen mooie verhalen, drinken wat limonade met een koekje en gaan daarna een knutsel, kleurplaat of iets anders maken.

Je krijgt een Adventsboekje mee naar huis. Zo kun je niet alleen in de kerk maar ook  thuis toeleven naar Kerst. Ook krijg je een adventskaars. Als je deze elke dag even aansteekt kun je ook zien wanneer het bijna Kerst is.

We hebben zin om met jullie dit adventsproject te doen!!
Tot ziens!!!

Groetjes van de kindernevendienstleiding:
(Anneke, Annemarie, Arona, Hesselina, Bianca, Ninetta)