Bericht van de kerkenraad

20 maart 2021
Beste gemeenteleden,

Inmiddels hebben we ruim een jaar te maken met het coronavirus. Een strenge lockdown in het voorjaar van maart 2020, waarin letterlijk alles stil kwam te liggen en een wat lossere periode in de zomer die helaas in oktober leidde tot een nieuwe lockdown.
We dachten in eerste instantie dat het terugbrengen van het aantal bezoekers in de kerkdiensten tijdelijk zou zijn, maar nog steeds houden we online-diensten met hooguit 12 personen. Alleen zij die een taak hebben, zijn aanwezig: predikant, pianist, leden van het beamteam,  twee zangers, een ambtsdrager en de kosters. Zij maken het iedere keer mogelijk de kerkdiensten via kerkdienstgemist.nl bij u in de huiskamer te brengen.  Vaak worden ook afscheidsdiensten in beeld gebracht. Op deze manier zijn we tóch met elkaar verbonden.
Het valt niet mee om moed en hoop te houden, maar we zien op dit moment écht wel een beetje licht aan het eind van de tunnel. Wat zou het mooi zijn wanneer we dit jaar nog naar de kerk zouden kunnen en elkaar weer kunnen ontmoeten!
Vooral in deze Veertigdagentijd kijken we nóg meer uit naar het licht van Pasen, het feest van het leven. Het feest van een nieuw begin.

Namens de kerkenraad wens ik u toe dat het u goed gaat en dat u gezond blijft.
Heel veel moed en hoop gewenst en vooral een Gezegend Pasen!

Met vriendelijke groet,
Diny Kotterer-Horst
De Eeuwige schenke ons moed
om opnieuw onze schouders
onder het visioen te zetten
De steppe in bloei,
de chaos een tuin,
de wereld in vrede
We hoeven niet alles te doen,
we kunnen hier en nu
het kwetsbare behoeden,
de minste mens
vlakbij en soms ver weg,
bemoedigen en troosten
We kunnen het breekbare visioen,
het tere plantje van Gods toekomst
koesteren en water geven.
Dat wij daar niet mee ophouden,
als Pasen weer voorbij is.

Jan van Opbergen