Samen voor Kenia - bezoek

Voor vrijdag 14 oktober hebben we de volgende plannen:
Samen Afrikaans eten in de Brink om 17.30 uur. (De zondag ervoor ligt een intekenlijst in de kerk, of stuur een mail naar Pieter Bijl pt.bijl@gmail.com
Om 19.30 uur ontmoeting met de priesters. We tonen de video’s van twee jongerenreizen en van de reis voor volwassenen. Een ieder is hiervoor uitgenodigd. Mogelijk repeteert een Afrikaans koor die avond (14 oktober) in de Ontmoetingskerk, zodat we helemaal in de Afrikaanse sfeer komen.

Op zondag 16 oktober zullen de priesters in de kerkdienst aanwezig zijn. Nadere informatie volgt in de Zondagsbrief. Als je in gesprek wil met de priesters, neem dan contact met mij op. Na 15 jaar samenwerking heb ik een samenvatting gemaakt van de resultaten van de samenwerking met de priesters in Kenia.
De impact is groot:
Aantal gerealiseerde klaslokalen de afgelopen 15 jaren: 30
Aantal kinderen dat jaarlijks daarvan gebruik maakt: 900
Gerealiseerde waterprojecten (2 boreholes en 1 zuivering): 3
Aantal mensen dat daardoor verlost is van maag-darm- infecties: 10.500
Aantal mensen dat jaarlijks gebruik maakt van het ziekenhuis in Kilgoris: 12.000
Aantal kwetsbare kinderen gesteund met voedsel en/of schoolgeld: 1250
Aantal deelnemers aan de Samen voor Kenia reizen 2007 t/m 2019: 90

Namens SamenvoorKenia,  Pieter Bijl  (pt.bijl@gmail.com)