Zin In Heerhugowaard

‘De kerk is er niet voor zichzelf, we zijn gezonden in de wereld. We proberen een gemeenschap te zijn die uitnodigend is. We hebben iets te bieden, zowel pastoraal en diaconaal als missionair’. (uit: bezinning ‘Missionair Werk & Kerkgroei, PKN)

We willen in onze kerk dus vorm geven aan de Missionaire gemeente. Maar hoe doe je dat? Sinds 2014 zijn we bezig met het zoeken naar werkvormen en activiteiten die mensen uitnodigen om bezig te zijn met zingeving.

Zin
Het woordje ‘zin’ heeft een diversiteit in betekenissen! Je kunt zeggen: ‘zin’ in de betekenis van ‘zin hebben in’ en ook ‘zin geven aan’.
Onze Taakgroep meent door zinvolle activiteiten een antwoord te hebben op de vraag hoe de waarden van het geloof in de 21ste eeuw doorgegeven kunnen worden aan een generatie die de reguliere kerkdienst niet meer als de enige vorm van geloofsoverdracht ziet.
Om die reden hebben we gekozen voor de naam ‘Zin in Heerhugowaard’.

Naast het logo van de kerk hebben we ook een eigen logo. Het is ontworpen door Anita Pols. Je ziet de haan die bovenop onze kerktoren  staat. Hij is met goud bekleed. Goud staat voor wat wij als kerk in handen hebben: het evangelie van Jezus Christus dat wij willen uitdragen naar buiten. In zijn naam vormen wij een mooie gemeenschap.

De haan wil mensen wakker roepen. Blijf niet zitten, maar doe mee! Besef dat God je elke dag een waardevol cadeau aanbiedt: het leven! Wees je eens bewust van wat er in je leeft en dat God heeft gezegd: 'Ik zal er zijn!’       De kleuren zwart en blauw zijn de kleuren van Heerhugowaard.