Vrijwilligers gezocht

Oproep vrijwilligers bij de kerkdiensten in het ziekenhuis
Vrijwilligers gezocht
Na een periode van ruim anderhalf jaar hopen wij eind augustus/begin september weer te starten met kerkdiensten in het Noordwestziekenhuis, locatie Alkmaar.
De afgelopen periode heeft ook bij onze vrijwilligers z’n sporen getrokken. Vandaar dat we voor verschillende functies enthousiaste mensen zoeken, om de kerkdiensten te kunnen organiseren.

• Elke vrijdagmorgen worden alle patiënten persoonlijk benaderd of ze belangstelling hebben voor het bijwonen van de dienst op zondag. Hiervoor zoeken wij nieuwe mensen om de bestaande groep aan te vullen. We drinken koffie met elkaar en zijn betrokken op elkaar.
    Daarmee ben je wekelijks ongeveer van half 10 – half 12 bezig.
  • We hebben minimaal een 3 tal koppels ( van 2 mensen) nodig voor het kosterswerk op zondagmorgen. Zodat men 1x per 3 weken aan de beurt is. Ook hiervoor zoeken wij aanvulling van de bestaande groep met minstens 1 koppel. Dit betreft diverse werkzaamheden die ik graag mondeling toelicht of door één van de kosters laat vertellen.
    In elk geval vraagt het werk erom om op zondag tijdig in Noordwest te zijn (8 uur) en ben je tot ongeveer 13 uur bezig. Dit is inclusief koffiedrinken na de dienst.
  • Per zondag hebben we een vaste groep mensen nodig die de patiënten met bed (met 2 personen), in een rolstoel of lopend ophaalt en weer terugbrengt naar hun afdeling. Dat betekent dat je een vaste zondag in de maand beschikbaar bent hiervoor van 9.30 - 12 uur. Op sommige (vaste) zondagen kan het team aanvulling gebruiken! De diensten beginnen om 10.30 uur.
Vrijwilligers die al 25 / 30 jaar (of meer) betrokken zijn, zijn geen uitzondering. Voelt u of voel jij er voor om ons hechte en enthousiaste team te komen versterken dan horen wij dat graag zo spoedig mogelijk.

Mensen die dit vrijwilligerswerk doen, ervaren het allemaal als zeer zinvol en goed… Ook iets voor u / jou??

Voor meer informatie: stuur een e-mail a.h.groenendijk@nwz.nl
of telefonisch via NWZ via de receptie: 072 5484444, vragen naar sein 5133.
U kunt ook contact opnemen met Jan en Marleen van der Heide: heide892@tele2.nl
of telefonisch 072 5741032.

A. Groenendijk